Dobrze zaprojektowana strona internetowa przyciąga klientów, ale coraz częściej długoterminowych sponsorów, chociażby przez merytorycznie prowadzone blogi firmowe. Jakimi zasadami powinieneś się kierować przy budowie strony internetowej w celu zdominowania konkurencji?

Im lepsza nawigacja, tym lepiej

Maksymalna prostota nawigacji to jeden z fundamentalnych czynników do sukcesu. Jeżeli użytkownik nie rozumie, gdzie się znajduje na poziomie serwisu z ogromnym prawdopodobieństwem przekieruje się do konkurencji. Przeciętny internauta, konsument to człowiek mocno niecierpliwy, który szuka konkretnych rozwiązań i tak właśnie podejdź do budowy strony internetowej. Spójna szata graficzna odpowiadająca nie tylko komputerom, ale też urządzeniom mobilnym to kolejny czynnik sukcesu. Twoja witryna wyświetla się źle na smartfonach? Obniżasz swoje szanse w walce konkurencyjnej, a docelowo przestajesz generować ponadprzeciętnie dochody, chociażby z reklam. Nie kombinuj za bardzo z czcionką, ani kolorystyką serwisu. Im większa czytelność, tym lepiej. Wiele dobrych stron internetowych daje czytelnikom, użytkownikom możliwość zmiany wielkości czcionki, albo inne opcje wewnętrznej optymalizacji. To dobry pomysł, bo pokazuje, że Ci zależy.

A może gotowiec?

Budowa strony internetowej zakłada oczywiście praktyki optymalizacji, zgodność z wytycznymi wyszukiwarek, odpowiednie rozłożenie nagłówków. Postaraj się też o nieco mniej nachalnych reklam, tylko zorganizuj bannery w taki sposób, aby nie przeszkadzały w lekturze, użytkowaniu serwisu. Wiele problemów z tworzeniem strony internetowej rozwiązują gotowe CMS-y, w tym popularny WordPress.

Leave a Reply

Your email address will not be published